Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

ΜΕΓΆΛΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΌ ΈΓΚΛΗΜΑ...

ΜΕΓΆΛΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΌ ΈΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΊΑ ΤΩΝ ΑΓΊΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΏΝ ΣΑΝΏΝ
(Ανοικτή Επιστολή στον Δεσπότη Αρναίας και τον Δήμο Πολυγύρου)

Συνετελέσθη εν αγνοία όλων των κατοίκων πριν από λίγες μέρες κατ’ εντολήν του Παπά (του Ναού Αγίων Ταξιαρχών Σανών), αφού αυτός είναι Πρόεδρος του Ε/Σ, ένα οικολογικό ανοσιούργημα-έγκλημα, κόπηκε κυπαρίσσι άνω των 120 χρόνων, με το αφελές και παιδαριώδες, το λιγότερο, πρόσχημα, ότι “υπέσκαπτε” τον τοίχο αντιστηρίξεως του διπλανού οικοπέδου, και την ίδια την Εκκλησία στην βόρεια τοιχοποιία της.
Στο “έγκλημα” έλαβε μέρος και ο Δήμος Πολυγύρου, ο οποίος αντί να αμυνθεί της κοπής, συνέβαλε με όλη του την τεχνική υποδομή τα μέγιστα!
Το Κυπαρίσσι, μαζί με το άλλο δίδυμό του που βρίσκεται σχεδόν εν επαφή της ιδίας, βορείας τοιχοποιίας της εκκλησιάς στον νάρθηκα, από προφορικές πληροφορίες φύτεψε ο ίδιος ο Μόσχος Κούτριος (μετέπειτα επίθετο Μόσχου, γεννήθηκε το 1810 και πέθανε το 1910 σε ηλικία 100 χρονών. Ή, κατ’ εντολήν του ο γιος του Αθανάσιος (έτος γεν. 1876), άγνωστο πότε ακριβώς. Πιθανώς, λίγο πριν ή μετά το 1900, μεταξύ 1895 και 1905.  


Τα Σανά απογυμνώνονται από όλα τα ιστορικά τους στοιχεία, αφού με την άφρονα βούληση κοινοτικού “άρχοντα” παλαιότερα ο οποίος ψηφίζονταν για χρόνια, έγινε “καθαρισμός των οικοπέδων” (ψηφοφόρων του) δωρεάν, με μηχανήματα και δαπάνη της παλιάς Κοινότητος, από όλα τα παλιά κτίσματα, ετοιμόρροπα αρχοντικά που υπήρχαν, κατέληξαν μπάζα και αυτά, στην τότε σανιώτικη χωματερή.
Σήμερα, το μόνο παλιό κτίσμα, κολιγόσπιτο που υπάρχει στον οικισμό, είναι μια μικρή αποθήκη ούτε 4-5 τετρ. μέτρων, αλλά μέρος του μεγάλου χαμηλού παλιού σπιτιού εποχής 1806 που υπήρχε,  στη γωνία της παλιάς πλατείας του Χορού, κολλητό με την κατοικία των κληρονόμων Μιλτιάδη Γ. Κρημιανιώτη, οικόπεδο-αυλή Σπύρου Δ. Κρημιανιώτη, και δημόσιο δρόμο από τα δυτικά.
Αυτή η μικρή αποθήκη που κρατάει ως σήμερα, είναι και η πρώτη κατοικία του μετοίκου Νικολάου Κρημιανιώτη (~1835), ο οποίος έρχεται να κατοικήσει μόνιμα στα Σανά από τον ποιμενικό οικισμό της Λιάσκοβης, κοντά στη σημερινή Κρήμνη. Εξ’ ου και το όνομα-επίθετο “Κρημιανιώτης”.  
Σήμερα η αποθήκη αυτή, ανήκει κληροδότημα εκ μητρός στον Θεολόγη Δ. Βαβδινούδη.
Δεν ξέρουμε λεπτομέρειες, τι και πως έγινε; Ώστε το Ε/Σ με Πρόεδρο τον Παπά να πάρει αυτήν την απόφαση, εκείνο που ξέρουμε σίγουρα, είναι πως μια τέτοια κοπή, ενός τέτοιου δένδρου, ήθελε ειδική άδεια του δασαρχείου Πολυγύρου, αλλά και του Δήμου Πολυγύρου, ο οποίος όχι μόνον δεν προστάτεψε, απέτρεψε, όπως είπαμε αυτό το ανοσιούργημα και ως όφειλε, το βοήθησε κιόλας!
Η δικαιολογία που προβάλλεται είναι παιδαριώδης, σε τέτοιες περιπτώσεις γκρεμίζονται ακόμα και σπίτια όταν “ενοχλούνται” από τα δένδρα, αλλά τα ίδια τα δένδρα, δεν κόβονται με τίποτα!
Φανταστείτε τώρα τον γερο-πλάτανο στο ομώνυμο χωριό, του οποίου οι κλώνοι βρίσκονται στα κεραμίδια σχεδόν όλων των σπιτιών γύρω του, οι ιδιοκτήτες τους να πάρουν ένα αλυσοπρίονο, και να αρχίσουν κόβουν ανεξέλεγκτα τα κλαδιά του, όπως βολεύει και όπως γουστάρει τον καθένα!  

Εξ’ άλλου, υπάρχει κακό προηγούμενο με τους παπάδες των Σανών που μας στέλνει τουρίστες κάθε τρεις και μία ο εκάστοτε Μητροπολίτης, Δεσπότης της Αρναίας… 

[Σ.σ.: τα Σανά έχουν να δουν μόνιμο παπά κάτοικο Σανών, από τότε που πέθανε ο οικείος Κων/νος Δαγγίλας]

Αρχής γενομένης από τον πρώτο, τον παπά Αστέριο, ο οποίος πούλησε, “εκποίησε” για λογαριασμό του σε εργοστάσιο εκκλησιαστικών ειδών, καρπώθηκε τεραστία κινητή περιουσία του ναού, παμπάλαια λατρευτικά σκεύη και αφιερώματα, παλιές εικόνες, ενεπλάκη σε δικαστικούς αγώνες αυτεπαγγέλτως μετά από καταγγελίες του Πολιτιστικού Συλλόγου Σανών “Ο Απολλώνειος”, και αφού λάδωσε τους πάντες στην Θεσσαλονίκη επί 5ετία, κατόρθωσε” τελικώς, να βγει λάδι. Να αθωωθεί!
Εξεδιώχθη όμως του χωριού από τη Μητρόπολη, τον τότε Μητροπολίτη, και ύστερα από καθολικό αίτημα των κατοίκων.
Τον αντικατέστησε ο ιερομόναχος Αναστάσιος, τον οποίο μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, αντικατέστησε ο εριστικός “γαμπρός” και πολλά νταής, Μελέτιος Αλεξάκης, επίσης ιερομόναχος. Τον Αλεξάκη εκδιωχθέντα σύντομα, διαδέχθηκε και πάλι, ο ιερομόναχος Πορφύριος, ο οποίος  άτομο ψυχασθενικό και φρενοβλαβές, πέταξε τα ράσα και ξανάγινε κοσμικός.
Την θέση του πήρε ο ιερομόναχος Δαμασκηνός για πολύ μικρό διάστημα. Ο Δαμασκηνός αγράμματος παπάς, πλην καθόλα ευσεβής και πράος, ήταν και το πιο ηθικό στοιχείο από τους παπάδες που υπηρέτησαν στα Σανά την εκκλησιά, μετά τον παπα-Κων/νο Δαγγίλα.
Τον Δαμασκηνό ο οποίος θα μετατεθεί στο Πλατανοχώρι (όπου και πέθανε), αντικατέστησε και πάλι ο ιερομόναχος Αναστάσιος, για να φύγει ξανά κακήν κακώς, εμπλεκόμενος και σε μια ύποπτη υπόθεση ναρκωτικών κάπου αλλού, σε άλλο χωριό της Χαλκιδικής -Γομάτι, νομίζω.
Στη θέση του ήρθε και ως “τουρίστας”, ο αθωνίτης ιερομόναχος Γεράσιμος με καταγωγή από την Κρήτη.
Ο Γεράσιμος αφού θα κοροϊδέψει τους κατοίκους των Σανών για κάποια χρόνια περί του πρώην “εντίμου” βίου του, πλην βεβαρημένου με πολλές ανόσιες και κακές πράξεις, θα καταλήξει στις ποινικές φυλακές των Διαβατών, εκτίοντας ποινή καθείρξεως 8 ετών για διακεκριμένες διεθνείς αρχαιοκαπηλίες στην περιοχή του Άθω.
Τον Γεράσιμο αντικατέστησε ο σημερινός ιερομόναχος “φονιάς” του υπέρ-αιωνοβίου, και ενός από τα δυο κυπαρίσσια της Εκκλησιάς μας.

Καλούμε τον σημερινό Δεσπότη Αρναίας να πάρει θέση σ’ αυτήν την ανίερη πράξη, και να μας απαλλάξει των “καθηκόντων” του, του σημερινού ιερομόναχου παπά, ο οποίος πέραν των όποιων άλλων -έχουμε δικόγραφο στα χέρια μας- δηλώνει και ψευδώς, κοροϊδεύοντας τους πάντες ότι είναι “μόνιμος κάτοικος Σανών”! Ενώ η αλήθεια είναι, έρχεται... κομήτης κάθε Κυριακή νωρίς-νωρίς το πρωί να κάνει την καθιερωμένη Λειτουργία, και διάττοντας αστέρας γρήγορα-γρήγορα, σε κάνα-δυο ώρες πριν το μεσημέρι, φεύγει! Παραμονή στο χωριό, όσο κρατάει η Λειτουργία!
Ο παπάς αυτός, ο οποίος αμείβεται και από το κράτος(;), τον κρατικό κορβανά δηλαδή, που σημαίνει ότι τον πληρώνω και εγώ από τους φόρους μου, ο οποίος δεν τον έχω καμιά ανάγκη, μια και δεν είμαι κανενός θρησκευτικού δόγματος λάτρης, δεν θα τον χρειαστώ ποτέ, δεν έχει κάνει, στα όσα χρόνια βρίσκεται “τουρίστας” -και αυτός- στα Σανά, ούτε μια φορά Εσπερινό το απόγευμα, ούτε μια φορά Όρθρο το πρωί, σύμφωνα και με το τυπικό της λειτουργίας των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Με την ανοχή φυσικά, την στήριξη και πάλι, του οικείου Μητροπολίτη. Ο οποίος φαίνεται να ακολουθεί δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους παπάδες του. Άλλοι να δουλεύουν πολύ, και άλλοι λίγο! Έως καθόλου!
Αμείβεται δηλαδή, αυτός ο παπάς, δημόσιος υπάλληλος όντας, για εργασία 4 Λειτουργιών τον μήνα από 2 ώρες ίσον 8, και όποτε τον φωνάξουν στο τηλέφωνο που αφήνει για καμιά κηδεία, άλλο κοσμικό μυστήριο, άλλες 3-4 ώρες τον μήνα, σύνολο καμιά 15ριά ώρες, ολόκληρο μηνιάτικο!
Την στιγμή που όλοι γνωρίζουμε, πόσες ώρες τον μήνα δουλεύει, ή πρέπει να δουλέψει ένας δημόσιος υπάλληλος για να αμειφθεί ολόκληρο μισθό!
Αυτό, πλημμελέστατα καθήκοντα δημοσίου υπαλλήλου, σκοπεύουμε να το καταγγείλουμε και στην ελληνική Δικαιοσύνη.   
Η Εκκλησία σε κάθε χωριό δεν είναι μόνον τόπος λατρείας θρησκευτικού δόγματος, αλλά και δημόσια υπηρεσία. Και στο τυπικό της εργασίας του Ελληνικού δημοσίου, ο παπάς πρέπει να αμείβεται όσες ώρες δουλεύει. Στην προκειμένη περίπτωση, όχι παραπάνω, από 15-20 ώρες τον μήνα!
Πέραν αυτών, ο παπάς άκρως ενοχλητικά και προκλητικά, προκλητικότατα, τις Κυριακές που έρχεται στην Λειτουργία της Κυριακής, ακόμα και τις νυχτερινές ώρες που μόνος του κάνει κάποιες δήθεν “αγρυπνίες” στην εκκλησιά μέχρι η ώρα 12 τα μεσάνυχτα -πιθανώς να συμπληρώσει κάποιες από τις… χαμένες, ανύπαρκτες εργάσιμες ώρες του μηνός που μισθοδοτείται- χρησιμοποιεί και τις μικροφωνικές εγκαταστάσεις της Εκκλησιάς σε πέρα για πέρα καταχρηστικό επίπεδο, μεγάλα ντεσιμπέλ, αποτέλεσμα οι γέροντες κάτοικοι γύρω από τον ναό, όλοι με προβλήματα υγείας, αλλά και που δεν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους στην Εκκλησιά να έχουν φρικάρει, αντί για την ησυχία και την ηρεμία τους που θέλουν, τους έχει γίνει ο βίος αβίωτος, με την διαπασών “μουσική” και τα “λιανοτράγουσα αχ-βαχ εκ του άμβωνος” αλά μουσουλμάνου Χότζα, της Λειτουργίας της Κυριακής!  
Τι έχει να μας πει και γι’ αυτό, ο οικείος Μητροπολίτης;
Όλοι μας παραπονούμαστε σλήμερα ότι ερήμωσαν τα χωριά από τους κατοίκους! Η ύπαιθρος χώρα αργοπεθαίνει, μαραζώνει καθημερινά! Γιατί;
Κάποτε το χωριό, το εκπροσωπούσαν ή το αντιπροσώπευαν θεσμικές αρχές, όπως ο Πρόεδρος, ο Γραμματέας, ο Παπάς και ο Δάσκαλος. Αυτοί ήταν που το “έδεναν” σε μια συμπαγή μάζα ανθρώπινης κοινωνίας. Και το εμπορικό κέντρο που αναπτύσσονταν γύρω από τις Πλατείες.
Σήμερα, το Εμπορικό κέντρο με τα παλιά καφενεία και τα μπακάλικα είναι σχεδόν ανύπαρκτο, και  λόγω απωλείας πελατών, ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας κατέστησαν εικονικά στοιχεία στους καινούργιους Δήμους ασήμαντοι και ανύπαρκτοι, ο Παπάς, όπως είπαμε παραπάνω “τουρίστας”, κομήτης, κάνει την εμφάνισή του όποτε του καπνίσει, όχι μόνον στο δικό μας χωριό, αλλά και σε άλλα που δεν τυγχάνει να είναι μόνιμος κάτοικος, με τις ευλογίες πάντα, θα το λέμε συνέχεια, του οικείου Μητροπολίτη. Σε χρέη και αυτού, δημοσίου υπαλλήλου. “Το ψάρι από το κεφάλι βρωμάει”!
Οι Μητροπολίτες είναι και αυτοί πολιτικά πρόσωπα, δημόσιοι υπάλληλοι, αμείβονται με μισθό από το Κράτος(;), γι’ αυτό και οι περισσότεροι από αυτούς, μορφωμένοι όντας, είναι άθρησκοι, ή κατά το κοινώς λεγόμενο, άπιστοι και άθεοι! Αυτό το έχω εμπιστευτική κατάθεση φίλου, ανωτέρου κληρικού από παλιά.
Να σας παραπέμψω και στον παπα-Γιώργη τον Μεταλληνό, καθηγητή θεολογίας του ΕΚΠΑ, ο οποίος απαγόρευε στους “πιστούς” του να τον προσφωνούν “πάτερ”, λέγοντας τους ότι είναι ένας απλός παπάς, και τίποτα περισσότερο!
Ο Δάσκαλος με κλειστά τα σχολεία και τον συγκεντρωτισμό που κάποιοι ηλίθιοι κρατικοί σκέφθηκαν να εφαρμόσουν ακόμα και σε επίπεδο επαρχίας, υπογεννητικότητος, μας τελείωσε και αυτός!
Τι μας μένει;
Μας μένει “να πάρουμε όλοι εμείς οι ιθαγενείς των ομματιών μας” που λέει και ο λαός, ν’ αφήσουμε αυτή την καταραμένη, τελικώς, και από τον θεό χώρα, ο οποίος πρεσβεύει ότι “όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι ενώπιόν του”, στις ορδές και στις στρατιές που μας στέλνει η οργανωμένη και επί σχεδίου λαθρομετανάστευση-λαθροεισβολή, να πάει στον αγύριστο να πάει, η χώρα η Ελλάς, που για χιλιετίες στέκεται όρθια στα πόδια της, αναπτύσσεται -ή τουλάχιστον αναπτύσσονταν- και ευημερούσε!
Όσο για τους παπάδες, τους δεσποτάδες μας, ας γίνουν ιμάμηδες, μουλάδες χαλίφηδες, ίδιοι μ’ αυτούς εξ’ άλλου είναι, ίσοι και “συνάδελφοι”, δεν τους πειράζει νομίζω... “Εγώ Χριστό κι εσύ Αλλάχ, όμως οι δυο μας αχ και βαχ”! Που λέει και το εξαίσιο λαϊκό άσμα μας.   
Εν κατακλείδι, περιμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι ενέργειες του Δεσπότη της Αρναίας στον “νταή” και προκλητικό παπά του των Σανών…
[Σ.σ.: Υπάρχει στο πρόσφατο παρελθόν πράξη βιαιοπραγίας του σε κάτοικο του χωριού η οποία εκκρεμεί σε μήνυση]
Του εφιστούμε την προσοχή  όμως, να ΜΗΝ ΚΟΠΕΊ και το δεύτερο κυπαρίσσι της Εκκλησιάς μας, με τον ίδιο τρόπο και δικαιολογία που κόπηκε, αυτό που κόπηκε, γιατί τότε Δέσποτα… Αν συμβεί αυτό… Θα γίνει και το: “Ποιος είδε τον θεό, και δεν τον εφοβήθη”!

Επί πλέον ΚΑΤΑΓΓΈΛΛΟΥΜΕ στον Μητροπολίτη, πως η μεγάλη σιδερένια πόρτα του αυλόγυρου της Εκκλησιάς, ΚΛΕΙΔΏΝΕΤΑΙ! ΓΙΑΤΊ; 

Υ.Γ1: Στις δυο φωτογραφίες από το καθολικό της Λαύρας στη μοναστική πολιτεία του Άθω, βλέπετε τα δυο χιλιόχρονα κυπαρίσσια με γραπτές αποδείξεις που φύτεψε ο ίδιος ο ιδρυτής της Αθανάσιος Αθωνίτης τον 10ο αιώνα.
Τα κυπαρίσσια αυτά έχουν χτυπηθεί πάμπολλες φορές από κεραυνούς, όμως, όπως διαπιστώνεται,  στέκουν ακόμα όρθια και ζωντανά! Στο πείσμα και εναντίον, ακόμα και αυτής της φύσεως!
Σκεφθείτε τώρα και εκεί, ένας θεοπάλαβος καλόγερος από τους πάμπολλους που έχει το Όρος, να πάρει ένα αλυσοπρίονο, και ν’ αρχίσει να τα κόβει! Γιατί ενοχλούν... τα γύρω κτίσματα! Τι λέτε, θα γίνει;

Στην κοπή του δικού μας κυπαρισσιού, που λειτουργούσε και αυτό ολίγον ως αλεξικέραυνο, παρατηρείστε τι είδους ζημιά έκανε; Στην τοιχοποιία αντιστηρίξεως δίπλα, αλλά και στη γη, στην εκκλησιά, που απέχει κάποια μέτρα, βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας!

Υ.Γ2.: Επειδή κόπηκαν δύο δένδρα, βάζουμε τις φωτογραφίες και των δυο.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου